اترک انرژی - صفحه اصلی

اترک انرژی

Variant 7

Variant 7

.


VARIANT 7

رله های مدل S24 Variant 7 به عنوان حفاظت دیفرانسیل امپدانس بالا برای باس-بار ، ترانسفورماتور،‌ ژنراتور و موتور ها در زمان هایی که نیاز به رفع سریع خطا ها وجود دارد استفاده میشود این رله قابلیت پایداری بالا در مقابل خطاهای خارج از زون حفاظتی و همچنین قابلیت اطمینان بالا و سریع برای خطاهای داخل زون را فراهم می کند .

این نوع رله عضوی از رله های سری S24 میباشد که این تیپ رله نیز بخشی از رله های خانواده EuroProt+ این شرکت میباشد.رله های سری Smart Line رنج وسیعی از فانکشن ها را فراهم می کنند ولی در عین حال بصورت فشرده و کوچک می باشند که می توانند در مکان هایی که مشکل فضا دارند، نصب شده و وظایف حفاظتی را انجام دهند. سری S24 شامل انتخاب هایی خاص از ماژول ها و فانکشن های می باشند که از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشند. بسته به پیکره بندی استاندارد انتخاب شده (... Variant 1,2) این رله برای حفاظت خطوط ولتاژ متوسط در شبکه هایی با نوترال ایزوله شده ، زمین شده با مقاومت ، مستقیم زمین شده و جبرانسازی شده می تواند استفاده شود. هر زمان که تنظیمات کاربردی مخصوص برای پیکره بندی استاندارد رله تعریف شود، دستگاه می تواند مستقیم در سرویس قرار گیرد. ناحیه کاربردی در این سری شامل فانکشن های حفاظتی برای بخش زیادی همانند حفاظت خطای زمین محدود شده و حفاظت دیفرانسیل ترانسفورماتور، حفاظت های ولتاژی و فرکانسی ، حفاظت موتور و حفاظت اضافه بار می باشد .

نرم افزار پیکره بندی EuroCAP که بصورت رایگان دردسترس مشتریان قرار دارد و یک محیط کاربر پسند و منعطف برای کاربردهای حفاظتی ، کنترلی و اندازه گیری ارائه می دهد .

• برخورداری پیش‌فرض تجهیز از استاندارد IEC 61850 در قالب سازگاری با نسخه ۲ (Edition 2)

• طرح بندی استاندارد ماژولها

• اندازه رک 24HP (ارتفاع 3U)

• پیکربندی پیش‌فرض اجرا شده توسط کارخانه را می‌توان با به‌کارگیری ابزار قدرتمند EuroCAP ، مطابق با خواسته کاربر شخصی سازی کرد .

• دارای صفحه نمایش لمسی رنگی و وب سرور ادغام شده در آن به همراه فانکشن های توسعه یافته اندازه گیری، کنترل و مانیتورینگ .

• صفحه‌های LCD قابل برنامه‌ریزی توسط کاربر که می‌تواند SLD (دیاگرام‌ تک خطی) را با نمایش وضعیت و کنترل ، همچنین مقادیر اندازه‌گیری و چندین نوع المان‌ قابل کنترل دیگر نمایش دهد .

• قابلیت تعریف گروه های تنظیمی (Groups Setting)متفاوت میسر میباشد .

• قابلیت کنترل و مانیتورینگ پیشرفته وضعیت های کلید قدرت .

• قابلیت ثبت خطا با ظرفیت بالا برای Disturbance recorder ( DRE )

- ثبت کننده Disturbance تا ۳۲ کانال سیگنال آنالوگ و ۶۴ کانال سیگنال دیجیتال

• قابلیت ثبت حوادث (Event recorder)

• قابلیت ثبت حوادث تا ۱۰ هزار رویداد

• راهکارهای متفاوت برای نصب : رک، نصب آویزی، نصب نیمه آویزی، نصب ریلی

• مجموعه متنوعی از پروتکل‌های ارتباطی

- ارتباطات بر بستر اترنت : ‌IEC61850; IEC60870-5-104; DNP3.0 TCP; Modbus TCP

- ارتباطات سریال : DNP3.0; IEC60870-5-101/103; MODBUS, SPA

- پروتکل های بر پایه شبکه از طریق : 100BASE-FX و (10/100BASE- TX (RJ45

- پورت های ارتباطی انتخابی : اترنت فیبر نوری (MM/ST, SM/FC) ، RJ45, Serial POF,Serial glass fiber ، RS485/422

• قابلیت اجرای چندین پروتکل ارتباطی به طور همزمان

کاربرد

رله های مدل S24 Variant 7 به عنوان حفاظت دیفرانسیل امپدانس بالا برای باسبار ، ترانسفورماتور،‌ ژنراتور و موتور ها در زمان هایی که نیاز به رفع سریع خطا ها وجود دارد استفاده میشود این رله قابلیت پایداری بالا در مقابل خطاهای خارج از زون حفاظتی و همچنین قابلیت اطمینان بالا و سریع برای خطاهای داخل زون را فراهم می کند.اصول عملکرد این رله نیاز به مقاومت های پایدار کننده در هر فاز دارد و بطور کلی یک مقاومت غیرخطی (metrosil) در میان مدار رله لازم است .

رله ی امپدانس بالا هم برای حفاظت های سه فاز (87T, 87B) و یا حفاظت REF (87N) مطابق با گزینه "Number of differential Currents" در زمان سفارش رله می تواند پیکر بندی شود .

- با انتخاب گزینه "1" ، یک ماژول ورودی جریانی CT+/5153 در رله اعمال می شود بطوریکه تنها کانال چهارم به حفاظت جریان زمین محدود شده اختصاص می یابد و ۳ کانال ورودی اول برای حفاظت اضافه جریان استفاده می شود .

- با انتخاب گزینه "3" ، یک ماژول ورودی جریانی CT+/5116 در رله اعمال می شود و در آن ۳ کانال ورودی (۳ فاز) به حفاظت دیفرانسیل امپدانس بالا با فازهای تفکیک شده اختصاص می یابد .

در این رله فانکشن نظارت بر ترانسفورماتور جریان (CT50) با المان دیفرانسیلی حساس وجود دارد که هر نوع قطعی در مدار ثانویه CT را تشخیص می دهد .

محدوده کاربرد

• حفاظت دیفرانسیل امپدانس بالا برای باس-بار ، ترانسفورماتور ، ژنراتور و کاربردهای موتوری

• فانکشن نظارت بر ترانسفورماتور جریان

• مطابق با پیکر بندی رله

- حفاظت خطای زمین محدود شده امپدانس بالا در کنار حفاظت های جریانی مانند 50,51,50N,51N,50BF

• حفاظت های دیفرانسیل سه فاز امپدانس بالا (87T, 87B)

با انتخاب و تغییر گزینه های دلخواه در موقع سفارش گزاری رله Variant 7 می تواند جریان های سه فاز و یک جریان دیفرانسیل 87N را اندازه گیری کند و یا فقط جریان های دیفرانسیل سه فاز را اندازه گیری نماید.لازم به توضیح است حفاظت اصلی در این رله ، فانکشن دیفرانسیل امپدانس بالا می باشد .

ستون " INST" شامل تعداد بلوک فانکشنهای از پیش پیکربندی شده در پیکربندی کارخانه است. این تعداد می تواند با توجه به نیاز کاربر تغییر پیدا کند.

برای دانلود بروشور روی عکس کلیک کنید
کد سفارش آفلاین
منوال رله
منوال نرم افزار پیکره بندی رله